Η μίζα (εκκινητής) ανήκει στο σύστημα εκκίνησης του κινητήρα ενός οχήματος και είναι βασικά ένας ηλεκτροκινητήρας συνεχούς ρεύματος, που τροφοδοτείται από την μπαταρία του οχήματος.
Είναι αναγκαία κατά την εκκίνηση, για να δώσει στον κινητήρα τις απαραίτητες στροφές που χρειάζεται για την υπερνίκηση των τριβών του, ώστε να τεθεί σε λειτουργία.
Η ισχύς της μίζας εξαρτάται από το μέγεθος του κινητήρα, το είδος του (πετρελαιοκινητήρας-βενζινοκινητήρας), τον αριθμό των κυλίνδρων του, και από τις στροφές του.
Η μετάδοση της κίνησης από τη μίζα στον κινητήρα γίνεται με τη βοήθεια οδοντωτών τροχών. Το γρανάζι της μίζας (πινιόν) που είναι τοποθετημένο στον άξονα της μίζας, και το οδοντωτό στεφάνι που είναι τοποθετημένο στην περιφέρεια του στροφάλου (το λεγόμενο βολάν).
Τη στιγμή που δέχεται η μίζα την εντολή από το διακόπτη του οχήματος (γυρίζοντας το κλειδί στη θέση ‘’start’’) ξεκινά η περιστροφή της πομπίνας (δρομέα) και ταυτόχρονα γίνεται η σύμπλεξη του γραναζιού στο βολάν με αποτέλεσμα την περιστροφή του κινητήρα.
Αμέσως μόλις ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία, αποσυμπλέκεται το γρανάζι της μίζας, γιατί διαφορετικά η μίζα θα παρασυρθεί σε κίνηση με 10πλάσιες στροφές από τις στροφές του κινητήρα, με αποτέλεσμα την καταστροφή της πομπίνας εκσφενδονίζοντας τους αγωγούς του τυλίγματος από τα αυλάκια λόγω της φυγόκεντρης δύναμης που αναπτύσσεται.
Η σχέση μετάδοσης της κίνησης είναι 10:1.